Karakter kağıtlarımız, canlandırdığımız karakterlerin somut ve soyut birçok özelliğini taşıyan birer
kimlik gibidir. Oyun içerisinde aktif olarak kullanacağımız birçok bilgi barındırırlar. Karakter kağıdını oyuna başlamadan önce DM ile oyuncu birlikte hazırlamalıdır. Senaryonuza yada isteğinize göre karakter kağıtlarının istediğiniz bölümlerini kullanıp istemediğiniz bölümlerini kullanmamak size kalmış. Yine senaryonuza ve isteğinize göre bazı bölümleri büyütüp ayrıntılı hale getirebilir, küçültüp basitleştirebilir yada çıkartıp yenilerini ekleyebilirsiniz. Burada temel olarak ele alınabilecek ve hemen hemen her sisteme uygun düşecek kısımları inceleyeceğiz.
1. Kısım : Personality (kişilik)
Character Name : Karakterimizin ismi.
Player Name : Karakterimizi canlandıran oyuncunun ismi.
Class : Karakterimizin ait olduğu sınıf (meslek, uzmanlık alanı yada yaşam tarzı).
Race : Karakterimizin ırkı.
Level : Karakterimizin oyun içerisindeki seviyesi.
XP : Karakterimizin seviye atlaması için gerekli tecrübe puanı.
Gender / Age : Karakterimizin cinsiyeti ve yaşı
Height / Weight : Karakterimizin boyu ve ağırlığı
Height / Weight : Karakterimizin boyu ve ağırlığı
Appearance : Karakterimizin genel dış görünüşü (saç şekli, göz ve ten rengi, yara izleri vb.).
Deity : Karakterimizin tabi olduğu tanrı yada inanç.
Aligment : Karakterimizin yönelimi. Aligment ile ilgili bilgi almak için linke tıklayınız.
2. Kısım : Ability Scores (yetenek puanları)
Strength (str) : Güç, Kuvvet.
Dexterity (dex) : Çeviklik, Beceriklilik, Çabukluk.
Constitution (con) : Dayanıklılık, Bünye.
Intelligence (int) : Zeka, Öğrenme ve Yorumlama Gücü.
Wisdom (wis) : Bilgelik, Hafıza.
Charisma (cha) : Karizma, İkna Kabiliyeti, Kişisel Çekim.
3. Kısım : Saving Throws (kurtarma atışları*)
Fortitude (fort) : Metanet, Tahammül.
Reflex (ref) : Refleks, İstemsiz Tepki.
Will (will) : İrade, Azim.
4. Kısım : HP-MP-AC
Hit Point (HP) : Karakterimizin Yaşam Puanı, Can Değeri.
HP regen : Can Yenileme Değeri, Can Yenileme Hızı.
Mama Point (MP) : Karakterimizin Mana Puanı.
MP regen : Mana Yenileme Değeri, Mana Yenileme Hızı.
Armor Class (AC) : Karakterimizin Zırh Değeri, Pasif
Savunma Puanı.
Savunma Puanı.
Speed : Karakterimizin bir turda haraket edebileceği maksimum mesafe.
Vision : Karakterimizin sahip olduğu maksimum görüş mesafesi.
5. Kısım : Weapons and Armors (silahlar ve zırhlar)
Weapons : Karakterimizin kullandığı silah yada silahlar.
Armors : Karakterimizin kullandığı zırhlar.
Silahlar ve Zırhlar bölümünü ziyaret etmek için tıklayınız.
6. Kısım : Special Abilities (özel yetenekler)
Karakterimizin ırkından yada sınıfından gelen ve bunların yanısıra çalışma yada öğenme ile elde edilebilen bazı yeteneklerin yer aldığı bölüm.
7. Kısım : Feats (beceriler*)
Karakterimizin ırkına ve sınıfına uygun olarak seçmesi gereken belli başlı niteliklerin yer aldığı bölüm. Oyun içerisinde, karakterin başarılı olduğu noktalar olarak yorumlanır. Parantez içindeki değerler becerinin hangi yetenek puanı tabanlı olduğunu gösterir.
Appraise (int) : Değer Biçme
Balance (dex) : Denge
Bluff (cha) : Blöf
Climb (str) : Tırmanma
Concentration (con) : Konsantrasyon
Craft (potion, poison vb.) (int) : Zanaat
Decipher Script (int) : Şifre Çözme
Diplomacy (cha) : Diplomasi
Disable Device (int) : Devre Dışı Bırakma
Disguise (cha) : Kılık Değiştirme
Escape Artist (dex) : Kaçıs Ustalığı
Forgery (int) : Sahtecilik
Gather Information (cha) : Bilgi Toplama
Handle Animal (cha) : Hayvan Eğitme
Heal (wis) : İlk Yardım
Hide (dex) : Gizlenme
Intimidate (cha) : Korkutma
Jump (str) : Zıplama
Knowledge (history, religion, nobility, geograpy vb.) (int) : Bilgi
Listen (wis) : Dinleme
Move Silently (dex) : Sessiz Hareket
Open Lock (dex) : Kilit Açma
Ride (dex) : Binek Sürme
Search (int) : Arama
Sense Motive (wis) : Hissetme
Sleight of Hand (dex) : El Çabukluğu
Spot (wis) : Farketme
Survival (wis) : Hayatta Kalma
Swim (str) : Yüzme
Tumble (dex) : Takla
Appraise (int) : Değer Biçme
Balance (dex) : Denge
Bluff (cha) : Blöf
Climb (str) : Tırmanma
Concentration (con) : Konsantrasyon
Craft (potion, poison vb.) (int) : Zanaat
Decipher Script (int) : Şifre Çözme
Diplomacy (cha) : Diplomasi
Disable Device (int) : Devre Dışı Bırakma
Disguise (cha) : Kılık Değiştirme
Escape Artist (dex) : Kaçıs Ustalığı
Forgery (int) : Sahtecilik
Gather Information (cha) : Bilgi Toplama
Handle Animal (cha) : Hayvan Eğitme
Heal (wis) : İlk Yardım
Hide (dex) : Gizlenme
Intimidate (cha) : Korkutma
Jump (str) : Zıplama
Knowledge (history, religion, nobility, geograpy vb.) (int) : Bilgi
Listen (wis) : Dinleme
Move Silently (dex) : Sessiz Hareket
Open Lock (dex) : Kilit Açma
Ride (dex) : Binek Sürme
Search (int) : Arama
Sense Motive (wis) : Hissetme
Sleight of Hand (dex) : El Çabukluğu
Spot (wis) : Farketme
Survival (wis) : Hayatta Kalma
Swim (str) : Yüzme
Tumble (dex) : Takla
8. Kısım : Other Equipment (diğer ekipmanlar)
Karakterimizin taşıdığı önemli eşyaların yer aldığı bölüm. Pelerin, gömlek yada ayakkabı gibi sıradan olan eşyaları değil halat ve meşale gibi özel amaçlı nesneleri kapsar.
9. Kısım : Languages and Other (bildiği diller ve diğer notlar*)
Karakterimizin bildiği dillerin ve karakter hakkında kaleme alınabilecek diğer noktaların yer aldığı bölüm.
* Bazı kelimelerin Türkçe karşılığı olmadığı yada tam anlamıyla çevrilemediği için yakın ve uygun anlamlar ifade edecek şekilde tercüme edilmiştir.
* Bazı kelimelerin Türkçe karşılığı olmadığı yada tam anlamıyla çevrilemediği için yakın ve uygun anlamlar ifade edecek şekilde tercüme edilmiştir.