Bir savaşçının kılıcı, okçunun yayı ve bir düzenbazın hançerleri gibi kalıplaşmış olanlar haricinde hayal gücünüze göre istediğiniz ırk yada sınıf istediğiniz ekipmanı kuşanabilir. Burada başlangıç olarak bilinmesi gerekenleri ve temel olarak hemen hemen her senaryoya uygun olacak silahları ve zırhları inceleyeceğiz.
Silahlar :
Silahlar rakibimize hasar vermek için kullanılan ekipmanlarımızdandır. d4 ile d12 arasında değişen hasar değerleri ile hemen hemen her senaryoda karşılaşabileceğimiz kalıplaşmış silahlarımızı inceleyeceğiz. (Verilen hasar değerleri yaklaşık ortalamadır)

Dagger : Hançer 1d4 dmg. (speed advantage)
Short Sword : Kısa Kılıç 1d4+1 dmg.
Board Sword : Geniş Kılıç 1d4+3 dmg.
Long Sword : Uzun Kılıç 1d6+3 dmg.
One Handed Sword : Tek Elli Kılıç 1d6+1 dmg.
Two Handed Sword : Çift Elli Kılıç 1d8+3 dmg.
Great Sword : Devasa Kılıç 1d8+5 dmg.
Hand Axe / Throwing Axe : El Baltası / Fırlatma Baltası 1d3 dmg. (range advantage)
One Handed Battle Axe (one side) : Tek Elli Savaş Baltası (tek taraflı) 1d6 dmg.

Two Handed Battle Axe (one side) : Çift Elli Savaş Baltası (tek taraflı) 1d8 dmg.
Two Handed Battle Axe (two side) : Çift Elli Savaş Baltası (çift taraflı) 1d8+3 dmg.
Great Battle Axe (one side) : Devasa Savaş Baltası (tek taraflı) 1d10+3 dmg.
Great Battle Axe (two side) : Devasa Savaş Baltası (çift taraflı) 1d10+5 dmg.
Maces : Topuz 1d6 dmg. (armor breaker)
Chain Maces / Flail : Gürz* 1d6+1 dmg. (armor breaker, half range advantage)
One Handed War Hammer : Tek Elli Savaş Çekici 1d6 dmg. (armor breaker)
Two Handed War Hammer : Çift Elli Savaş Çekici 1d8 dmg. (armor breaker)
Whip : Kırbaç 1d2 dmg. (half range advantage)

Halberd : Baltalı Kargı 1d6+1 dmg. (half range advantage)
Glaive : Geniş Mızrak* 1d6+3 dmg. (half range advantage)
Sling : Sapan no damage/functional (critical hits: 1 dmg.)
Javelin : Fırlatma Mızrağı* 1d3 dmg. (range advantage)
Arrow : Ok (bonus damage)
Short Bow : Kısa Yay 1d6 dmg. (range advantage)
Long Bow : Uzun Yay 1d6+1 dmg. (range advantage)
Pile : Kazık / Arbalet Oku* (bonus damage)
Light Crossbow : Hafif Arbalet 1d8+1 dmg. (armor piercing, range advantage)

Gauntlet / Cestus : Zırhlı Eldiven* +1 Blocking AC (one side-Right or Left)
Buckler : Kolluk Kalkan* +1 Blocking AC (one side-Right or Left)
Light / Wooden Shield : Hafif / Tahta Kalkan +2 Blocking AC
Heavy / Steel Shield : Ağır / Demir Kalkan +4 Blocking AC
Tower Shield : Kule Kalkan +6 Blocking AC
Wand : Değnek (special ability bonus)
Staff : Asa (special ability bonus)
Silahlarımızın verdiği hasar avantajlarının yanında dezavantajları da bulunmaktadır. Bu eksileri sayısal değerler olarak belirtmeyi uygun görmüyorum.
Çift Elli Kılıç taşıyan bir savaşçının hançer kullanan bir düzenbaza oranla daha yavaş saldırılar yapacağını, uzun yay kullanan bir okçunun mızrak kullanan bir korucuya göre daha uzun bir menzile sahip olacağını kestirmek zor olmasa gerek.
Bunlara benzer artı yada eksileri oyun içerisinde değerlendirmek ve gerçekliğe yakın sonuçlar elde etmeye çalışmak oyunun verdiği zevki arttıracaktır.
Zırhlar, rakibimizin saldırılarından korunmak için kuşandığımız ekipmanlarımızdandır. Sağladıkları getiriler (hasar indirgeme, AC bonusu gibi), gereklilikler ve eksiler ile hemen hemen her senaryoda karşılaşabileceğimiz kalıplaşmış zırhları inceleyeceğiz.
(Resimler temsili, verilen değerler yaklaşık ortalamalardır.)
Light Armor : Hafif Zırh
Padded Vest : Pamuklu Ceket
Leather Armor : Deri Zırh +2 AC gereklilik : yok eksiler : yok
Studded Leather Armor:Perçinli Deri Zırh* +3AC gereklilik:+1Str/+1Con eksiler:yok

Medium Armor : Orta Ağırlıktaki Zırh*
Scale Armor : Pul Örgü Zırh +4 AC gereklilik : +1 Str +1 Con eksiler : yok
Chainmail Armor:Zincir Örgü Zırh +5 AC gereklilik:+2 Str/+2 Con eksiler:-1 Dex

Heavy Armor : Ağır Zırh
Banded Armor:Kayışlı Zırh* +6AC gereklilik:+2Str +1Con/+1Str +2Con eksiler:-2Dex
Half Plate Armor:YarımPlakaZırh +7AC gereklilik:+2Str+2Con eksiler:-2Dex-1speed
Full Plate Armor:Tam Plaka Zırh +8AC gereklilik:+4Str +4Con eksiler:-2Dex -2speed
Tahmin edilebileceği gibi Deri Zırh kuşanan bir düzenbaza oranla Plaka Zırh taşıyan bir Şövalye daha yavaş ve daha az seri olacaktır. Silahlar kısmında da bahsedildiği gibi buna benzer artılar yada eksiler oyun içerisinde ve gerçekliğe yakın sonuçlar elde etmeye çalışılarak yansıtılmalıdır.
* Bazı kelimelerin Türkçe karşılığı olmadığı yada tam anlamıyla çevrilemediği için yakın ve uygun anlamlar ifade edecek şekilde tercüme edilmiştir.