Silahlar ve Zırhlar

  Temel olarak silahlarımız ve zırhlarımız oyun içerisinde karakterlerimizin kullandıkları ana ekipmanlardandır. Senaryodan senaryoya oldukça değişkenlik gösteren bu ekipmanlar, sizinde ekleyebiliceğiniz yada değiştirebileceğiniz ögeler arasında yer alır.
  Bir savaşçının kılıcı, okçunun yayı ve bir düzenbazın hançerleri gibi kalıplaşmış olanlar haricinde hayal gücünüze göre istediğiniz ırk yada sınıf istediğiniz ekipmanı kuşanabilir. Burada başlangıç olarak bilinmesi gerekenleri ve temel olarak hemen hemen her senaryoya uygun olacak silahları ve zırhları inceleyeceğiz.


Silahlar : 

  Silahlar rakibimize hasar vermek için kullanılan ekipmanlarımızdandır. d4 ile d12 arasında değişen hasar değerleri ile hemen hemen her senaryoda karşılaşabileceğimiz kalıplaşmış silahlarımızı inceleyeceğiz. (Verilen hasar değerleri yaklaşık ortalamadır)



Throwing Dagger : Fırlatma Hançeri  1d2 dmg. (range advantage)

Dagger : Hançer  1d4 dmg. (speed advantage)

Short Sword : Kısa Kılıç  1d4+1 dmg.

Board Sword : Geniş Kılıç  1d4+3 dmg.

Long Sword : Uzun Kılıç  1d6+3 dmg.

One Handed Sword : Tek Elli Kılıç  1d6+1 dmg.

Two Handed Sword : Çift Elli Kılıç  1d8+3 dmg.

Great Sword : Devasa Kılıç  1d8+5 dmg.

Hand Axe / Throwing Axe : El Baltası / Fırlatma Baltası  1d3 dmg. (range advantage)

One Handed Battle Axe (one side) : Tek Elli Savaş Baltası (tek taraflı) 1d6 dmg.

One Handed Battle Axe (two side) : Tek Elli Savaş Baltası (çift taraflı) 1d6+1 dmg.

Two Handed Battle Axe (one side) : Çift Elli Savaş Baltası (tek taraflı) 1d8 dmg.

Two Handed Battle Axe (two side) : Çift Elli Savaş Baltası (çift taraflı) 1d8+3 dmg.

Great Battle Axe (one side) : Devasa Savaş Baltası (tek taraflı) 1d10+3 dmg.

Great Battle Axe (two side) : Devasa Savaş Baltası (çift taraflı) 1d10+5 dmg.

Maces : Topuz  1d6 dmg.  (armor breaker)

Chain Maces / Flail : Gürz*  1d6+1 dmg.  (armor breaker, half range advantage)

One Handed War Hammer : Tek Elli Savaş Çekici  1d6 dmg.  (armor breaker)

Two Handed War Hammer : Çift Elli Savaş Çekici  1d8 dmg.  (armor breaker)

Whip : Kırbaç  1d2 dmg.  (half range advantage)

Spear : Mızrak  1d6 dmg.  (half range advantage, armor piercing)

Halberd : Baltalı Kargı  1d6+1 dmg.  (half range advantage)

Glaive : Geniş Mızrak*  1d6+3 dmg.  (half range advantage)

Sling : Sapan  no damage/functional  (critical hits: 1 dmg.)

Javelin : Fırlatma Mızrağı*  1d3 dmg.  (range advantage)

Arrow : Ok  (bonus damage)

Short Bow : Kısa Yay 1d6 dmg.  (range advantage)

Long Bow : Uzun Yay 1d6+1 dmg.  (range advantage)

Pile : Kazık / Arbalet Oku*  (bonus damage)

Light Crossbow : Hafif Arbalet  1d8+1 dmg.  (armor piercing, range advantage)

Heavy Crossbow : Ağır Arbalet  1d8+3 dmg.  (armor piercing, range advantage)

Gauntlet / Cestus : Zırhlı Eldiven*  +1 Blocking AC (one side-Right or Left)

Buckler : Kolluk Kalkan*  +1 Blocking AC (one side-Right or Left)

Light / Wooden Shield : Hafif / Tahta Kalkan  +2 Blocking AC

Heavy / Steel Shield : Ağır / Demir Kalkan  +4 Blocking AC

Tower Shield : Kule Kalkan  +6 Blocking AC

Wand : Değnek (special ability bonus)

Staff : Asa (special ability bonus)



  Silahlarımızın verdiği hasar avantajlarının yanında dezavantajları da bulunmaktadır. Bu eksileri sayısal değerler olarak belirtmeyi uygun görmüyorum.

  Çift Elli Kılıç taşıyan bir savaşçının hançer kullanan bir düzenbaza oranla daha yavaş saldırılar yapacağını, uzun yay kullanan bir okçunun mızrak kullanan bir korucuya göre daha uzun bir menzile sahip olacağını kestirmek zor olmasa gerek.

  Bunlara benzer artı yada eksileri oyun içerisinde değerlendirmek ve gerçekliğe yakın sonuçlar elde etmeye çalışmak oyunun verdiği zevki arttıracaktır.









  Zırhlar :

  Zırhlar, rakibimizin saldırılarından korunmak için kuşandığımız ekipmanlarımızdandır. Sağladıkları getiriler (hasar indirgeme, AC bonusu gibi), gereklilikler ve eksiler ile hemen hemen her senaryoda karşılaşabileceğimiz kalıplaşmış zırhları inceleyeceğiz.

(Resimler temsili, verilen değerler yaklaşık ortalamalardır.)



Light Armor : Hafif Zırh

Padded Vest : Pamuklu Ceket  +1 AC  gereklilik : yok  eksiler : yok
Leather Armor : Deri Zırh +2 AC  gereklilik : yok  eksiler : yok
Studded Leather Armor:Perçinli Deri Zırh* +3AC gereklilik:+1Str/+1Con eksiler:yok



Medium Armor : Orta Ağırlıktaki Zırh*

Scale Armor : Pul Örgü Zırh +4 AC  gereklilik : +1 Str  +1 Con  eksiler : yok
Chainmail Armor:Zincir Örgü Zırh +5 AC gereklilik:+2 Str/+2 Con  eksiler:-1 Dex




Heavy Armor : Ağır Zırh

Banded Armor:Kayışlı Zırh* +6AC gereklilik:+2Str +1Con/+1Str +2Con eksiler:-2Dex
Half Plate Armor:YarımPlakaZırh +7AC gereklilik:+2Str+2Con eksiler:-2Dex-1speed
Full Plate Armor:Tam Plaka Zırh +8AC gereklilik:+4Str +4Con eksiler:-2Dex -2speed



  Tahmin edilebileceği gibi Deri Zırh kuşanan bir düzenbaza oranla Plaka Zırh taşıyan bir Şövalye daha yavaş ve daha az seri olacaktır. Silahlar kısmında da bahsedildiği gibi buna benzer artılar yada eksiler oyun içerisinde ve gerçekliğe yakın sonuçlar elde etmeye çalışılarak yansıtılmalıdır.


* Bazı kelimelerin Türkçe karşılığı olmadığı yada tam anlamıyla çevrilemediği için yakın  ve uygun anlamlar ifade edecek şekilde tercüme edilmiştir.